Webinar sur le séquençage de TCR

Webinar sponsorisé par Qiagen sur le séquençage de TCR (Nathalie Labarrière)
Webinar N. Labarrière

3rd IGO Meeting

The 3rd edition of IGO meeting took place on April 17th & 18th, 2018 in Nantes at ENSA (Ecole Nationale supérieure d'Architecture, 6 quai F. Mitterrand, Nantes, France).
More information, on our website.

Visit of the Scientfic Advisory Board (SAB)

The next SAB meeeting took place on April 19th & 20th, 2018 in Nantes. You can download his report here.

O Tablo : a full-sized and colorful opportunity to describe an innovative scientific study.

O Tablo

"Multiplex CRISPR/Cas9 system imparis HCMV replication by excising an essential viral gene" PlosONE. This work was supported by the Labex IGO project.

Video O Tablo 1
Video O Tablo 2

Last publications

Biorxiv

Immunological characterization of a rat model of Duchenne's disease and demonstration of improved muscle strength after anti-CD45RC antibody treatment

L.-H. Ouisse, S. Rémy, A. Lafoux, T. Larcher, L. Tesson, V. Chenouard, C. Guillonneau, L. Brusselle, N. Vimond, K. Rouger, Y. Péréon, A. Chenouard, C. Gras-Le Guen, C. Braudeau, R. Josien, C. Huchet, I. Anegon

BioRxiv Sept 2018 - Download full text

Cancer Immunology

Merkel cell carcinoma and cellular cytotoxicity: sensitivity to cellular lysis and screening for potential target antigens suitable for antibodydependent cellular cytotoxicity

Jocelyn Ollier, Thibault Kervarrec, Mahtab Samimi, Houssem Benlalam, Pascal Aumont, Régine Vivien, Antoine Touzé, Nathalie Labarrière, Henri Vié, Béatrice Clémenceau

Cancer Immunology, Immunotherapy May 2018 - Download full text

Journal for ImmunoTherapy of Cancer

Thoracic and cutaneous sarcoid-like reaction associated with anti-PD-1 therapy:longitudinal monitoring of PD-1 and PD-L1 expression after stopping treatment

Léa Paolini, Caroline Poli, Simon Blanchard, Thierry Urban, Anne Croué, Marie-Christine Rousselet,Sarah Le Roux, Nathalie Labarrière, Pascale Jeannin and José Hureaux

Journal for ImmunoTherapy of Cancer (2018) 6:52 - Download full text

Frontiers in immunology

Regulation of the immune response by the inflammatory metabolic microenvironment in the context of allotransplantation

N. Degauque, C. Brosseau, S. Brouard

Frontiers in immunology, June 2018

Transplantation

Advances on CD8+ Tregs and their potential in transplantation

Bézie S1,2,3, Anegon I1,2,3, Guillonneau C

Transplantation. 2018 Apr 24.

Seminars

Marco ColonnaMarco Colonna

Innate lymphoid cells in immunity

Washington University School of Medicine Saint Louis USA